Opnieuw Op weg - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Jan Bakker - WaarBenJij.nu Opnieuw Op weg - Reisverslag uit Duivendrecht, Nederland van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Opnieuw Op weg

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Januari 2014 | Nederland, Duivendrecht

Daar zit ik weer, net als twee jaar geleden, in de trein op weg naar Schiphol. Op weg naar auditie voor Carolina Crown 2014. Het is allemaal wat minder nieuw maar het is toch weer net zo spannend: de concurrentie is groter doordat Carolina Crown afgelopen jaar gewonnen heeft en in het tussenliggende jaar heb ik niet zo veel gemarcheerd.

Voor degenen die niet weten waar ik het over heb: twee jaar geleden ben ik in de zomer naar Amerika geweest om daar drie maanden lang DCI te lopen (een soort showband maar dan groter en Amerikaanser). Vorig jaar kon ik niet weer: ik moest dingen van mijn studie inhalen die ik gemist had door mijn avontuur. Dit jaar ga ik het echter opnieuw proberen, mede omdat het het laatste jaar is dat ik mag: er is een leeftijdslimiet van 21 jaar.

Voorafgaand aan het zomerprogramma zijn er van november tot en met april maandelijks trainings/auditieweekenden. Ik heb de eerste ronde van de auditie overleefd met behulp van filmpjes die ik heb opgestuurd (mijn auditiefilmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zPK5LTRnN50). Voordat ze je echter een contract aanbieden willen ze je live zien. Vandaar dat ik nu toch echt die kant op moet om een kans te maken.

Voordat het weekend begint logeer ik twee dagen bij Connor (een jongen die ik nog van de vorige keer ken en waar ik toen ook gelogeerd heb). Dit om mijn jetlag een beetje bij te slapen. Vervolgens het weekend en dan vlieg ik op maandagavond weer terug naar Schiphol. Het weekend zelf bestaat uit een repetitieblok op vrijdag, 3 op zaterdag en 2 op zondag, waarschijnlijk allemaal ongeveer 3-4 uur per stuk. Ondertussen kijken de staffleden hoe je het doet en hoop ik aan het eind van het weekend een 'ja' op zak te hebben. Het kan echter ook zijn dat ze dat nog niet willen toezeggen (dan moet ik in februari terugkomen) of dat ze genoeg anderen hebben die beter zijn dan ik.

Ik heb heel lang getwijfeld over of ik het nog een keer zou doen. Toen het in 2012 net afgelopen was wist ik zeker dat dat het was, klaar en uit. Maar gedurende 2013 begon het toch te kriebelen: ik vond het zo vet de vorige keer om de hele dag bezig te zijn met het perfectioneren van een show en om ondergedompeld te zijn in de Amerikaanse cultuur. Op een gegeven moment moet je dan een keus maken, want een seizoen meedoen vergt veel voorbereiding. Na verschillende mensen geraadpleegd te hebben (oa Talitha en Frank, bedankt!) besloot ik dat ik het nog een keer ging proberen.

In het nieuwe studiejaar ben ik daarom weer begonnen met hardlopen en toeteren, veel toeteren. Ook ben ik weer op muziekles gegaan (bedankt Gijs!) waar ik veel dingen heb kunnen ophalen en bijslijpen op het gebied van muzikaliteit en ademhaling. Daarnaast ben ik elke week twee keer een uurtje naar de ACLO geweest om in een gymzaaltje-met-spiegelwand te oefenen met marcheren (en erbij spelen) (baliemannen en vrouwen van de ACLO: bedankt voor het begrip en het doorstaan van de herrie!).

En nu dus die kant op! Ik zal via deze blog proberen iedereen die geïnteresseerd is in mijn avonturen op de hoogte te houden van mijn belevenissen, indien mogelijk inclusief foto's en anekdotes. Als je een indruk wil van wat dat misschien ongeveer gaat inhouden, kun je mijn blogs van 2012 teruglezen (die staan wel ergens op deze pagina gelinkt). Ik vind het nu al leuk dat je het tot het einde van deze blog gehaald hebt. Hopelijk tot ziens! Ik heb er zin in.

  • 15 Januari 2014 - 13:34

    Nico Kropman:

    Hallo Jan, Wat ontzettend leuk dat je uitdaging weer aangaat. Weer zo'n mooi avontuur in het vooruitzicht. Trek je niet aan van de grote concurrentie. De vorige keer was je een van de beste. Dat zijn ze vast niet vergeten. SUCCES

  • 15 Januari 2014 - 15:05

    Karin:

    Gaaf dat je het weer probeert! Heel veel succes!

  • 15 Januari 2014 - 15:54

    Niels:

    Hoera, je gaat het weer proberen! Succes!

  • 15 Januari 2014 - 15:54

    Niels:

    Hoera, je gaat het weer proberen! Succes!

  • 15 Januari 2014 - 18:44

    Marieke:

    ahhh top jan! ik ga je volgen!

  • 15 Januari 2014 - 19:18

    Martine:

    Heel veel succes Jan, ik weet dat je het kunt!!

  • 15 Januari 2014 - 20:13

    Bart:

    Break a leg!

  • 15 Januari 2014 - 22:27

    Jorrit:

    He Jan,

    Het auditiefilmpje ziet er in ieder geval al erg strak uit en het klinkt goed (voor zover ik weet :P).
    Succes dit weekend!

  • 15 Januari 2014 - 23:26

    Loekie:

    Top Jan. Heel veel succes en plezier! Geniet ervan.

  • 16 Januari 2014 - 10:50

    Bep:

    Heel veel succes, je kunt het

  • 16 Januari 2014 - 12:55

    Leonard Tolsma:

    Geweldig! Hopelijk kom je er goed door heen. Succes!

  • 17 Januari 2014 - 11:47

    Marrit:

    Gaaf! Zet 'op, veel succes & geniet!!

  • 17 Januari 2014 - 14:03

    Elly Kieft:

    Heel veel succes!

  • 19 Januari 2014 - 19:55

    Jakob Van Bethlehem:

    Ondertussen zit je waarschijnlijk bijna alweer in het vliegtuig! Hopelijk met goed nieuws. Aan de voorbereiding zal het niet liggen in ieder geval!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Duivendrecht

Jan

Op deze blog hou ik op onregelmatige tijden bij wat ik zoal meemaak op mijn toetertochten naar Amerika.

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 71818

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 17 Oktober 2014

Crown Japan trip

15 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Carolina Crown 2014

25 April 2012 - 15 Augustus 2012

Carolina Crown 2012

Landen bezocht: