Dagelijkse afwisselingetjes - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu Dagelijkse afwisselingetjes - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Dagelijkse afwisselingetjes

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 April 2014 | Verenigde Staten, Morehead City

Alles begint een beetje in een dagelijks gangetje te komen: de werkdagen op school zijn steeds redelijk het zelfde, met studenten die af en toe binnenkomen om vragen te stellen. Tussendoor kletsen we af en toe wat en schaken we soms wat (al gaat dat niet heel snel aangezien het regelmatig onderbroken wordt door studenten met vragen). Regelmatig, maar nog geen dagelijkse sleur, want eigenlijk elke dag is er wel weer iets unieks, klein of groot, wat het toch elke dag nog weer net wat anders maakt.

Zo was er maandag de repetitie met de community band, erg gezellig. Ze speelden een aantal popnummers (bijvoorbeeld Bohemian Rhapsody), een aantal marsen en wat filmmuziek (bijvoorbeeld Star Wars). De bezetting was niet helemaal compleet, maar de meeste instrumenten waren er. Morgen (donderdag) is er een optreden en ik mag meespelen! Ik moet nog wel even een khaki broek regelen voor die tijd, maar er is een kringloopwinkel aan de overkant van de straat waar dat waarschijnlijk wel te vinden is.

Na de volgende werkdag zou er weer een boyscout meeting zijn, maar dat ging niet door. In plaats daarvan gingen we naar een Mexicaans restaurant. Daar zijn er best veel van; veel Mexicaanse immigranten die geen werk kunnen vinden beginnen een restaurantje. Mexicaans uit eten is een beetje hetzelfde hier als Chinees in Nederland: de standaardoptie. Dinsdagavond is er in dit restaurant een all-you-can-eat taco's aanbieding. We aten ons daarom ongans in de taco's en wel voldaan gingen we weer naar huis.

Vanaf vandaag is mijn dagelijkse routine enigszins veranderd. De grootouders van Jarrod hebben namelijk een fiets voor mij aangeschaft. Niet alleen voor mij gelukkig, dat zou wel erg decadent zijn, ook voor Jarrod, wanneer hij volgend jaar naar de universiteit gaat. Gevolg is dat ik vanaf nu nog steeds met de grootouders meerij naar hun werk, maar vanaf daar pak ik de fiets naar mijn school (ongeveer een kwartiertje fietsen).

Het schooljaar is al bijna afgelopen, dus er zijn allemaal mensen toetsen aan het maken. Ter vermindering van de stress schijnt het goed te zijn om zoetigheid te eten, vandaar dat er een enorme hoeveelheid donuts gedoneerd was en op ons tutors lag te wachten (ik snap nog steeds niet helemaal waarom, het is niet alsof wij zoveel stress hebben in deze periode). Misschien morgen wel weer...

Om nog even op een aantal reacties terug te komen: in de eerste plaats bedankt voor de reacties, ik vind het erg leuk om te zien dat jullie het aandachtig lezen! Dat zou ik wel wat vaker mogen zeggen, want wat is een blog tenslotte zonder lezers? En over de laatste vraag van Jorrit: nee, het is nog steeds niet écht begonnen. Dit was het laatste oefenweekend. Nu nog een krappe drie weken voordat we beginnen aan Spring Training, een krappe drie weken waarin ik nog steeds Computational Physics moet afronden, dus dat wordt nog interessant aangezien ik het benodigde programma Matlab hier nog niet heb...

  • 01 Mei 2014 - 09:14

    Marrit:

    Niet iedere keer een reactie van mijn kant, maar ik lees je blogs iedere keer aandachtig.Tof om te lezen dat ke het zo leuk hebt en alles klinkt goed geregeld (een fiets is wel het toppunt!). Zet 'm op, met Matlab hahahaha maar vooral ook met toeteren, rennen en voorbereiden voor Crown! Ik blijf je volgen!

    Marrit

  • 01 Mei 2014 - 17:27

    Jorrit:

    Nog meer all you can eat, niet verkeerd hoor!
    Bedankt voor je antwoord op mijn vraag :)

    Groetjes!

  • 01 Mei 2014 - 17:59

    Jenne:

    Wacht op het volgend verhaal, succes.

  • 28 Mei 2014 - 10:34

    Jakob:

    In plaats van Matlab, zou je misschien ook een heel eind kunnen komen met 'Octave'!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morehead City

Jan

Op deze blog hou ik op onregelmatige tijden bij wat ik zoal meemaak op mijn toetertochten naar Amerika.

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 71823

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 17 Oktober 2014

Crown Japan trip

15 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Carolina Crown 2014

25 April 2012 - 15 Augustus 2012

Carolina Crown 2012

Landen bezocht: