Strand - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Morehead City, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Strand

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Morehead City

Voor het concert hebben we rondgelopen over de UNC Chappel Hill campus. Een erg mooie campus, met veel bomen en relatief oude, goed onderhouden gebouwen. Grootvader vertelde ondertussen allerlei verhalen. Hij heeft hier vroeger namelijk gestudeerd. We hebben dan ook meerdere keren ergens gestaan waar iets niet meer stond, terwijl Grootvader met een melancholische blik voor zich uit staarde.

Het concert bestond uit drie onderdelen: een Middle School band, een High School band (voor scholieren uit de eerste twee jaren, Freshmen en Sophomores) en een Senior High School band (voor scholieren uit de laatste twee jaren, Juniors en Seniors). Alledrie orkesten hadden exact dezelfde bezetting, met onder andere een contrabasklarinet en bijvoorbeeld negen trombones. Het eerste orkest klonk al aardig, zeker als je bedacht dat ze nog maar iets van 13 jaar oud waren. Daarna werd het natuurlijk alleen nog maar beter. Er was, op één stuk na, eigenlijk geen muziek die ik kende, maar het was bijna allemaal mooi om naar te luisteren.

Op de terugweg zijn we gestopt bij een restaurant waar ze bijna het hele menu in twee varianten hadden: rund en bizon. De bizonburger die ik daar at smaakte uitstekend, al was het niet schokkend anders dan een goed stukje koe. Een ruime vier uur rijden later kwamen we weer “thuis” aan.

Maandag werd ongeveer de laatste werkdag. Van de mensen die langskwamen kwam het grootste deel om een tentamen te maken (kleine herkansingen, entreetoetsen en dat soort dingen gebeuren allemaal in hokjes rond de tutorruimtes). Sommigen daarvan hadden we de afgelopen weken ook al zien langskomen voor bijles. Die mensen bedankten ons dan ook allemaal, ze waren allemaal erg positief, altijd leuk om te horen.

Dinsdag was Grootvader jarig. Blijkbaar een goede aanleiding om mij iets cadeau te doen: een uitgebreid tijdschrift over de nieuwe Freedom Towers (op de plaats van de voormalige Twin Towers), nadat ik had laten vallen dat Caroline en ik nog naar New York zouden aan het eind van onze vakantie. Nou is ongeveer alles een reden om mij cadeautjes te geven: van alles, van promotiemateriaal van hun werk (lipbalsem en (zonne)brilpoetsdoekjes), een zakmes (zou Grootvader met kerst weggeven, maar had hij nog over), een 30-dagen-telefoon (want ik moet natuurlijk wel bereikbaar zijn) en vast nog vele dingen die ik vergeten ben.

We vertrokken extra vroeg van huis om naar het stembureau te gaan: de primaries vonden plaats. Je stemt hierbij niet democraat of republikein: het gaat er nu nog om welke democraat of republikein volgens jou je partij moet gaan representeren bij de verkiezingen. Verder was het stembureau niet heel erg interessant: het gaat ongeveer hetzelfde als bij ons, deze keer met potloden, maar soms ook met stemcomputers.

Niet alle tutors werken alle dagen. Daarnaast was er eigenlijk niemand meer nodig, waardoor Joe, Stephanie, Kiwon en ik dinsdag op stap konden. Nadat we gezamenlijk tot de conclusie kwamen dat we inderdaad overbodig waren, vertrokken we naar Beaufort. Aldaar hebben we de ochtend koffiedrinkend en kaartend doorgebracht in de schaduw, op de eerste verdieping van een koffiehuis met uitzicht over het water. Ideaal.

Kiwon moest zelf een tentamen maken en in die tijd hebben wij geluncht bij de Mexicaan en zijn we naar de Walmart gegaan om wat strandinkopen te doen. Gevolgd door een strandbezoek, uiteraard. Eindelijk, zou ik bijna zeggen, want het is hier toch dé bezigheid om je vrije tijd mee te vullen. Er is hier dan ook heel veel strand: ongeveer de hele kust heeft wel een zandrand en door een enorm langgerekt, heel dun eiland (parallel aan de kust, een paar honderd meter ervandaan) wordt die capaciteit nog eens verdriedubbeld. Wij zaten aan de oceaankant. Het water is om één of andere reden helemaal niet koud, wat gecombineerd met de 26 graden temperatuur op het strand een aangename combinatie opleverde.
's Avonds aten we rijst met sperziebonen, een gehaktbal en pindasaus. Dit naar aanleiding van een opmerking die ik eerder had gemaakt over wat ik normaal avondeten vond. Grootmoeder had daarop een recept opgezocht voor pindasaus en het voor mij gekookt! Hartstikke lief natuurlijk en het was nog lekker ook.

  • 12 Mei 2014 - 12:00

    Jorrit:

    Altijd leuk om zo goed in de watten te worden gelegd lijkt me :)

  • 28 Mei 2014 - 10:52

    Jakob:

    Het water is 'om een of andere reden' niet koud..... Jan, als hoogopgeleide moet je toch weten hoe dat zit met de golfstroom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morehead City

Jan

Op deze blog hou ik op onregelmatige tijden bij wat ik zoal meemaak op mijn toetertochten naar Amerika.

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 71802

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 17 Oktober 2014

Crown Japan trip

15 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Carolina Crown 2014

25 April 2012 - 15 Augustus 2012

Carolina Crown 2012

Landen bezocht: