New York: part two - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu New York: part two - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

New York: part two

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

De donderdag begon vervolgens met een ontbijtje in het restaurant van de campus. De meeste studenten hebben daar een abbonnement op zodat ze er onbeperkt kunnen eten. Voor mij was het de 5 dollar wel waard, enerzijds omdat het verreweg de makkelijkste manier was om aan ontbijt te komen, anderszijds omdat het erg uitgebreid en lekker was.

Onderwijl overlegde ik met Matt wat ik in de ochtend moest doen. Toen bleek dat hij een natuurkunde practicum had wou ik natuurlijk mee. Ze bleken een proefje te doen met draaiende gewichtjes, veren, dat soort dingen. Dat was voor mij al weer een hele tijd geleden, dus het was wel leuk dat weer eens op te halen en te kijken hoe ze dat hier geleerd krijgen: precies hetzelfde als in Nederland, zo bleek.

We vervolgden de dag met hardlopen in het nabijgelegen park. Een totaal niet New-Yorkse omgeving, maar daardoor des te leuker. Na een douche en een lunch op de campus gingen we de stad in. We moesten namelijk 's avonds met de trein naar de persoon met wie we meereden naar camp en dan konden we net zo goed een stukje New York meepakken.

Doelbewust stapten we in de buurt van Washington Park uit, een gezellig parkje ten zuiden van de grote toeristentrekpleisters. Daar waren veel dingetjes te zien: zo was er een man die onder de duiven zat, een entertainer die over mensen heen sprong onder luid applaus en vervolgens om geld vroeg en een drummer die op dozen en emmers zat te jammen. Ook waren er een paar mensen aan het frisbeëen. Matt had het lef om te vragen of we mee mochten doen en dat mocht zowaar. Verbazingwekkend, want hun frisbeeniveau lag ver buiten ons bereik. Ze zaten dan ook in een frisbeeteam en oefenden 5 keer per week (naast het hobbygooien in het park wat ze nu deden).

Ik wou nog wel iets meer van de stad zien, vandaar dat we vervolgens nog wat rondzwierven in de globale richting van Penn Station. Falafel en een groenteshake vormden ons avondeten. De trein bracht ons vervolgens naar Trenton, waar we al met al met z'n vijfen bij ons vertrekadres, Samantha's huis, samenkwamen. We vertrokken vervolgens direct om verkeersdrukte te vermijden.

De anderen wisselden het stuur af terwijl ik achterin het busje met de anderen lag te slapen (de middelste rij van stoelen omgedraaid konden we met z'n vieren tegelijk languit liggen). In Washington pikten we persoon 6 op; als bijproduct kreeg ik vanaf de achterbank nog wat highlights van Washington te zien. Al met al kwamen we rond tien uur aan in Charlotte. Een stevig ontbijt later (pannenkoeken, aardappelen, bacon, dat soort dingen) zaten we een beetje met wat we daarna moesten gaan doen.

Het draaide erop uit dat we bij Connor (die jongen waar ik eerder logeerde) langsgingen om daar te douchen/huiswerk te maken/toeteren/trommelen/eten. Daar werden we erg gastvrij ontvangen: Connor's moeder had er totaal geen problemen mee dat er 6 stinkende muzikanten langskwamen om pizza te eten.

  • 04 April 2014 - 02:10

    Jorrit:

    Het onderwijs in Groningen doet dus niet onder voor het Amerikaanse onderwijs?! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Jan

Op deze blog hou ik op onregelmatige tijden bij wat ik zoal meemaak op mijn toetertochten naar Amerika.

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 71855

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 17 Oktober 2014

Crown Japan trip

15 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Carolina Crown 2014

25 April 2012 - 15 Augustus 2012

Carolina Crown 2012

Landen bezocht: