Legendes - Reisverslag uit Boiling Springs, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu Legendes - Reisverslag uit Boiling Springs, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Legendes

Door: euphjan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Boiling Springs

Één van de dingen die Carolina Crown zo leuk maakt is alle verhalen die 150 mensen te vertellen hebben tijdens het eten, tijdens het stretchen en tijdens Gumbyville repetities (lang wachten tot je wat te doen hebt). Er zijn zoveel maffe verhalen te vertellen over drum corps, maar ook over dingen buiten het wereldje.

Iedereen heeft wel een verhaal: iedereen is op één of andere manier hierin verzeild geraakt en dat is bijna altijd al een interessant verhaal. Ook onze instructeurs hebben allemaal een verhaal. De meesten hebben bij Star of Indiana gelopen (eind jaren tachtig, begin jaren negentig) en/of bij Blast (dit: http://www.youtube.com/watch?v=lGkhiiM-KRg). Afgelopen dagen zijn we vooral bijgespijkerd door iemand die niet vast bij de staff zit en hier maar voor een paar dagen was: Jim Moore. Hij was de choreograaf van Blast. De afgelopen dagen hebben we dan ook voornamelijk doorgebracht met draaien, rollen en tollen. Wel fijn voor de afwisseling en je wordt er meestal niet zo moe van. Je hebt echter wel overal pijn aan het eind van de dag. De danspasjes zijn best ingewikkeld maar wel leuk om te doen en mooi om te zien: Jim Moore is heel goed in wat hij doet. Blast heeft dan ook een Tony Award gewonnen mede door zijn choreografie.

Soms is het ook een beetje andersom: dan krijgt het verhaal een gezicht in plaats van een persoon een verhaal. Zo werd Jim ondersteund door Herbert, een persoon waar een aantal mede-showband leden al naar gevraagd hadden, een gigantische donkere vent die vorig jaar bij de guard liep (in een prominente rol). Ook ken ik nu de persoon die in, ik denk 2010, zijn been brak tijdens het finals optreden van Crown en gewoon probeerde door te marcheren. Helaas heeft hem dat zoveel schade opgeleverd dat hij eergister te horen kreeg dat hij dit jaar niet mee kan doen omdat zijn been zo erg kapot is.

Ik moet nu weer naar de repetitie toe. Lekker verder zweten en rennen.

• 02 Juni 2012 - 19:00

Jakob:

Zooooooooo jaloers.......

• 02 Juni 2012 - 19:46

Marrit:

Nóg jaloerser...........
    En die Herbert haha, iedereen die Crown heeft gekeken vorig jaar weet waarschijnlijk ook metéén wie je bedoelt! Geweldig!

Ik hoop dat je het naar je zin hebt! Is het niet onwijs zwaar of trek je het goed? Geniet!

• 04 Juni 2012 - 09:53

Nico Kropman:

Hoi Jan, Je been breken en dan nog proberen verder te gaan. Je kunt het ook overdrijven. Die Amerikanen blijven mafketels. Ik hoop dat je verstandiger bent. Ja TOCH!

• 04 Juni 2012 - 20:20

Sietze:

Ga maar niet herhalen dat ik ook jaloers ben, een ervaring voor t leven, kan niet anders. Ben benieuwd naar de eerste beelden, of zijn die al ergens beschikbaar? (hulp voor een internetdummy?)

• 10 Juni 2012 - 10:27

Caroline:

Leuk, filmpjes van de show! Jan: welke van de gele broekjes ben jij?

• 10 Juni 2012 - 11:42

Niels:

Wow. Alleen op basis van die anderhalve minuut die op het filmpje te zien is zou ik al aan de beademing zitten. Echt super vet!! Kan niet wachten de eerste volledige opname te zien!