De laatste keer - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu De laatste keer - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

De laatste keer

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Indianapolis

Voor mezelf, om over een half jaar terug te lezen met een glimlach op mijn gezicht:
De laatste keer “Wake up Crown” van Mike.
De laatste keer mijn matje en slaapzak zo snel mogelijk oprollen om ze in de zak te krijgen voordat mijn lekke zelfopblazende matje zichzelf opblaast.
De laatste keer in het gele sectie broekje, het smerige witte shirt en de gigantisch stinkende sportschoenen.
De laatste keer ontbijten met vier soorten ontbijtgranen en limonade uit plastic porselein, de allereerste keer met koffie.
De laatste keer stress om mijn spul, dat uit mijn tas lijkt te zijn geëxplodeerd, op tijd in mijn tas te krijgen.
De laatste keer mijn 3,5 liter waterkoeler opvullen.
De laatste keer BK (al zes jaar bij Crown) achter de microfoon in de bus waarop Shea als altijd “SIX BEAT TICK” roept.
De laatste keer stretchen met de blazers met als laatste achtergrondnummer ons hypelied, “Love on Top” van Beyonce (met vier toonsoortmodulaties).
De laatste keer het volkslied (dat ik een paar weken geleden, een regel per dag, in de douche geleerd heb) zingen terwijl we het boogje opzetten voor onze subsectierepetitie.
De laatste keer onze handdoeken in een ripple neergooien tijdens het opzetten van de brasscirkel.
De laatste keer “Bring it in” van Matt Harloff, waarop wij de cirkel inrennen.
De laatste keer het dansje van Szabo, dat een ritueel is voor het verzoek te mogen zitten in plaats van te blijven staan tijdens het praatje van Matt na de “Bring it in”.
De laatste keer “Air with Steve” waarbij we ademhalingsoefeningen doen met Steve Mason.
De laatste keer ensemblerepetitie, voor de eerste keer met alle staff tegelijk aanwezig.
De laatste keer “Six-to-twentyfive”, het eerste en voor mij moeilijkste stuk van de show.
De laatste keer “Gush and go”, waarbij je naar je waterkoeler rent, een slok neemt en terugrent.
De laatste keer een prachtige pianosolo van Nick in de waterbreak.
De laatste keer “Bon Apetit” van Brian Soles als aanduiding dat we een pauze hebben.
De laatste keer “Da da out” waarbij we onze waterkoelers neergooien in plaatsvan neerzetten, een referentie naar de gaurd die “Dut dut out” roept voordat ze iets de lucht ingooien en tegelijk een referentie naar de Blue Devils show met dada kunst.
De laatste keer commentaar van bepaalde medeleden dat ik iets fout doe.
De laatste keer “Nog één keer” waarbij altijd bedoelt wordt “Nóg een keer”
De laatste keer “Last call” waarbij de echte laatste keer wordt bedoeld.
De laatste keer een volledige run van de show in de zon.
De laatste keer toeterpoetsen.
De laatste keer voedsel van de foodtruck, van al die superaardige vrijwilligers die altijd vrolijk zijn en je altijd willen helpen.
De laatste keer zinloos douchen omdat je daarna in je unitard toch meteen weer heel veel zweet.
De laatste keer een busrit naar de show.
De laatste keer een officiële mededeling van drum major Mike, beginnend met “Mike on the Mike” en eindigend met “Bitches”.
De laatste keer omkleden in de bus.
De laatste keer “Band of Brothers” zingn.
De laatste keer “Up in four, down in four”, gevolgd door de laatste keer “One, TOE, ev-ry TOE”, dezelfde oefening in dubbel tempo.
De laatste keer “The Finisher”, waarbij we in één blok superlangzaam naar voren marcheren, het hypemoment van de visuele warming-up.
De laatste keer de cirkel opzetten.
De laatste keer “Nine count air”, “Two note lipslur”, “Frozone”, “Elastigirl” en nog wat andere oefeningen.
De laatste keer stemmen met Steve, Corey en Bob.
De laatste keer in het sectieboogje staan tussen Lindsey en Will.
De laatste keer “Tuning Sequence”, het enige moment in de warming-up waarbij je voluit mag scheuren en het hypemoment van de brass warming-up.
De laatste keer Katie: “Never stop fighting”, wij: “TILL THE FIGHT IS DONE”.
De laatste keer naast Josh lopen naar het stadion met een hoofdknikje als showhype.
De laatste keer de box-waarbij-we-onze-duimen-omhoog-doen-wanneer-onze-handen-elkaar-raken preshow hype met (Angry) Tyler.
De laatste keer preshow speech van Jim Coates.
De laatste keer “Carolina on My Mind` zingen.
De laatste keer “Corps time hud” van Mike.
De laatste keer het veld op lopen terwijl we met z´n allen zachtjes beatboxen om in tempo te blijven.
De laatste keer highfiven met alle tenors.
De laatste keer dansen met Laura.
De laatste keer naar set 6 rennen.
De laatste keer “Drum Corps International is proud to present... Carolina Crown”.
De laatste keer bijna crashen met Lindsey in set 12.
De laatste keer bijna crashen met Tyler in set 24.
De laatste keer bijna crashen met Paul in set 27.
De laatste keer bijna crashen met Chris in set 48.
De laatste keer bijna crashen met Sarah in set 49.
De laatste keer bijna crashen met Matt in set 58.
De laatste keer dansen met Sammie.
De laatste keer schaatsen in set 72.
De laatste keer bijna crashen met iedereen in de “Scrambler”, in het midden van Whimsy.
De laatste keer veel noten in weinig tijd spelen in Maniacal.
De laatste keer over de vloer rollen in Promenade 3.
De laatste keer het majesteuze van Fanfare meemaken.
De laatste keer voluit, bijna scheuren, in de “Triangle” in de closer.
De laatste keer de show uitlopen op adrenaline en mijn instrument afzetten.
De laatste keer omhoog kijken, en (bijna) het hele publiek zien staan.
De laatste keer het veld aflopen naast Yoshi.
De laatste keer de speeches na de shows, de eerste keer met iedereen in tranen.
De laatste keer het veld op voor de uitslagen.
De laatste keer aanhoren dat we tweede zijn geworden.
De laatste keer mijn instrument inpakken en mijn uniform uittrekken.

• 12 Augustus 2012 - 15:07

Jakob:

En dan ook maar de laatste keer een berichtje dat ik heb genoten van je verhalen!

• 12 Augustus 2012 - 15:45

Nco Kropman:

De laatste reactie, de laatste keer lezen, maar niet de laatste keer genieten, want dan komen de foto's toch?
    misschien tot donderdag.

• 12 Augustus 2012 - 15:48

Danny Zuidhoek:

Gefeliciteerd met je eerste jaar crown!! Top prestatie, dit is topsport! Het zou eigenlijk olympisch moeten worden!!! Goede reis terug!!

• 12 Augustus 2012 - 16:29

Sietze:

Helaas de laatste keer een verslag van je lezen , top gedaan, tweede worden!
    Sietze

• 12 Augustus 2012 - 18:22

Marrit:

De laatste keer (of niet) dat we zeggen dat we onwijs trots op je zijn Jan!
    Goede reis & tot snel! X

• 13 Augustus 2012 - 10:18

Jorrit:

He Jan! Super om de afgelopen maanden te hebben kunnen lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad. Gefeliciteerd met je tweede plaats trouwens en tot over een maand denk ik....? Fijne vakantie nog en lekker nagenieten ;)

• 13 Augustus 2012 - 16:04

Karin:

Ik moest 'even' bijlezen, door de vakantie liep ik 'maar' 4 verslagen achter. Wat een topprestatie! Ik vind het jammer dat ik niet een nachtje heb kunnen doorhalen om de show te zien. Je gaat met een doos vol herinneringen straks terug naar Nederland, je zult er nog lang van genieten! Nu er ar aan zien te wennen dat je dagen iets minder vol gepland zijn! Tot snel!

• 13 Augustus 2012 - 16:17

Bert:

Jan,

Echt top!!! Gefeliciteerd man.
    Het was misschien de laatste keer van alles, maar man wat kun je hier lang op teren.
    Ik ben super benieuwd naar al die mooie verhalen. Tot gauw.

• 16 Augustus 2012 - 13:50

Gerard V:

De laatste keer een wederom briljant verslag!
    Net terug van Dax en dan zo'n lekker, jammer genoeg, laatste verslag lezen... heerlijk.

TOP gedaan Jan!! 2e worden met zo'n show en puntenaantal, dat doe ik je niet na :) WOW!!

The fight is done!

• 17 Augustus 2012 - 11:30

Matthijs:

Jan,

Wow, wat heb jij er een supertijd op zitten. Een mooi laatste verslag. Het toont precies aan hoe bijzonder het moet zijn om drie maanden lang je helemaal kapot te werken met maar één doel: het beste uit jezelf halen.

Wat ik vooral heel tof vind, is dat je alles hebt beleefd met je kenmerkende nuchtere blik. En dat er voor jou meer was dan alleen het drumcorps-spelletje. Je hebt je niet blind gestaard op alleen maar die 11 minuten show en ons gelukkig ook een inkijkje gegeven in heel wat andere dingen. Cool!

Ben je al terug? Ben benieuwd naar al je ervaringen en foto's!

Matthijs

• 20 Augustus 2012 - 19:28

Gerdineke:

Jan bedankt voor je leuke verslagen!!!! en gefeliciteerd met je en jullie prestatie!!

• 28 Augustus 2012 - 15:32

Ronald R:

Jan, leuk hoor maar wanneer horen wij in nederland nou iets van wat je geleerd hebt.
    verder heel erg genoten van je verslag iedere keer weer. Enne wanneer ge je nog een keer........
    sorry kon het niet laten, groet ,ronald