Drukte - Reisverslag uit Boiling Springs, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu Drukte - Reisverslag uit Boiling Springs, Verenigde Staten van Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Drukte

Door: euphjan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Boiling Springs

Ik heb het veel te druk. We repeteren steeds meer en hebben steeds minder halve uurtjes vrij. Vandaar dat ik zo lang niets geschreven heb. Ik zal nu kort proberen samen te vatten wat er zoal gebeurd is afgelopen week.

Afgelopen maandag hadden we wel een blok helemaal vrij. Die tijd heb ik gebruikt om mijn laatste verslagje voor school af te ronden. Daar ben ik nu dus helemaal klaar mee. Ook zijn we even naar een walmart geweest om inkopen te doen: zonnebrandcrème, kniebeschermers (om de rol-over-de-grond repetities door te komen) en superheldenshirts (aangezien het thema van onze show in de verte iets met superhelden te maken schijnt te hebben).

Dinsdag heb ik uitgevonden dat ik jullie allemaal een beetje verkeerd heb ingelicht. Ik was namelijk wel benieuwd wanneer die Marchaton nou eens zou komen, dus vroeg ik ernaar. Toen werd mij uitgelegd dat we elke dag makkelijk die afstand marcheren en dat we er dus niet een speciale dag van gaan maken. Toch allemaal heel erg bedankt voor jullie giften, en ik wist ook niet anders.

Woensdag hebben we de drill voor Fanfare for the Common Man afgerond. Een langzaam stuk waar we vooral in dansen en heel luid in spelen. Dat moet de kern van onze show worden, het stuk dat iedereen onthoudt.

Donderdag was er een minitornado op het veld. Hij trok over de spullen van de trompetsectie. Alle papieren, handoeken en andere lichte dingen vlogen daarop de lucht in.

Vrijdag hebben we voor het eerst een repetitie gedaan met shako's op. Ten eerste kan de staff dan beter zien wat er gebeurt doordat iedereen meer uniform is en daarnaast wordt het daarmee duidelijk waar dansdingen aangepast moeten worden om te voorkomen dat de shako's van onze hoofden afglijden.

Gister hebben we een zwaar marcheer blok gehad: we begonnen aan de ene kant van het veld in een lange lijn en moesten perfect naar de andere kant marcheren (90 meter verder). Zodra iemand iets fout deed moesten we overnieuw. Het duurde wel een poosje voor dat we die 90 meter haalden. Toen moesten we ook nog eens hetzelfde, maar dan achterwaarts.

Vandaag hebben we voor het eerst uniforms aangehad en zijn we gefotografeerd. Ik weet niet waar die "officiele" foto's voor zijn, maar ik heb ook eentje met mijn eigen camera gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe wij er uit gaan zien komende zomer.

Nou dat was het wel weer. Af en toe realiseer ik me hoe ver ik van huis weg ben: niemand hier weet iets over het EK voetbal terwijl ik me zo voorstel dat het in Nederland wel een redelijke impact had dat we van Denemarken verloren. Dat niemand hier daar sjacherijnig van wordt is weer een voordeel.

  • 10 Juni 2012 - 18:50

    Gerard V.:

    Wow, mooi uniform! Zit het ook een beetje? Lijkt me wel aardig met die mouwen.
    Heb ook al wat youtube filmpjes gezien van de show met shako's (inmiddels alweer verwijderd). Wat GAAF!!!

    Ik blijf je volgen! Zet 'm op!

  • 10 Juni 2012 - 19:06

    Jakob:

    Wauw, wat een prachtig uniform. Is dit het uniform van 2009 en 2010 als basis en daar overheen een soort extra overslag? Wat lijken die schoenen groot zo! Het lijken wel sportschoenen!

    Hopelijk ben je al gewend aan het tempo. Veel succes de komende tijd!

  • 10 Juni 2012 - 20:23

    Erika:

    Het uniform ziet er echt supermooi uit.

  • 11 Juni 2012 - 06:24

    Tante Marjo:

    Ha Jan, dit ziet er wel echt chique uit zeg! Ook wel lekker warm, denk ik. Hier in huize Romeijn is de voetbalkoorts wel aardig toegeslagen inderdaad. Martin z'n hartslag gaat zo nu en dan aardig omhoog. Maar als ze zo spelen als zaterdag, zijn we gauw van alles af. Nou neef, veel plezier de komende tijd. We hoorden van Erika dat je nu op toer gaat, dus nu gaat het echt gebeuren, geniet ervan. Groeten van de Romeijnen.

  • 11 Juni 2012 - 12:04

    Jenne:

    Ziet er goed Jan, have fun.

    Groet,

    Jenne

  • 11 Juni 2012 - 15:46

    Jorrit:

    He Jan,
    Dat ziet er goed uit! Hihi, nee van het EK heb je zeker nog niets gemist :P

  • 12 Juni 2012 - 19:35

    Nico Kropman:

    Hoi jan, Ik vind het wel héééél wit, of is het gebroken wit.
    Wat de Marchathon betreft, graag schoenen met versleten zolen. Een beetje bewijs mag toch. Nog veel succes met de trainingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boiling Springs

Carolina Crown 2012

Mijn avontuur met Carolina Crown in 2012.

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

De laatste keer

10 Augustus 2012

Het midden van het einde

05 Augustus 2012

Het begin van het einde

28 Juli 2012

Dirty South

21 Juli 2012

Tweede helft
Jan

Op deze blog hou ik op onregelmatige tijden bij wat ik zoal meemaak op mijn toetertochten naar Amerika.

Actief sinds 05 April 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 71944

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 17 Oktober 2014

Crown Japan trip

15 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Carolina Crown 2014

25 April 2012 - 15 Augustus 2012

Carolina Crown 2012

Landen bezocht: